huvud ettord mobil

Varumärke

Logotypen och den grafiska identiteten är grunden i all kostnadseffektiv och professionell marknadsföring och varumärkesbyggande.

Med färg och form förmedlar man olika saker. Vad vill du att er logotype ska signalera? En logotype ska vara unik och kunna appliceras överallt och i olika storlekar, utan att förlora i tydlighet.

Nedan ser du exempel på logotyper och varumärken vi skapat.

loading...
En grafisk identitet kan göras enkel med endast ett fåtal komponenter eller som en väl utarbetad strategi för identiteten med instruktionsbok för alla dokument i företaget.

Nedan ser du exempel på grafiska manualer vi skapat.

Kund: Kilenkrysset
Antal sidor: 28
Format: A4, liggande
Innehåll: Värdegrund, baskommunikation, symboler och applikationer.

Kund: Safe
Antal sidor: 18
Format: A4, liggande
Innehåll: Baskommunikation, symboler och applikationer.

Kund: Aubergine
Antal sidor: 11
Format: A4, liggande
Innehåll: Logotype, Baskommunikation och applikationer.

Kund: Culmen
Antal sidor: 1 (modeboard – basutförande av grafisk identitet).
Format: A3, stående
Innehåll: Värdeord, typsnitt, färger och bildmanér.